Mios köpevillkor
Tack för att du är intresserad av möbler och inredning hos oss på Mio! Handla hos oss kan du göra både i våra fysiska butiker och på mio.se. Är du osäker på vad som gäller när du handlar hos oss? Nedan har vi samlat det viktigaste kring rättigheter, skyldigheter och annat som kan vara bra att veta.
Öppet köp
På Mio har du rätt att ångra dig och du kan lämna tillbaka en vara i upp till 30 dagar efter leveransdatum. För medlemmar gäller motsvarande rätt upp till 60 dagar. För reavaror gäller öppet köp i sju dagar. Öppet köp gäller inte för beställningsvaror, presentkort eller bäddmadrasser.
Viktigt att tänka på vid retur under ”öppet köp”
När du lämnar tillbaka varan ska den vara oanvänd och i nyskick. Vidare få den inte heller ha varit monterad. Om varan är plomberad eller förseglad får denna inte vara bruten. Vi förbehåller oss rätten att göra en värdeminskning om du har använt varan, om den saknar sin originalförpackning, om plombering är bruten eller om förpackningen är förstörd.
Heminredning
Mio säljer möbler och inredning för normalt bruk i hemmet. Är du företagskund som vill köpa möbler och inredning för offentlig miljö så gäller dock särskilda hållbarhetskrav.
Reklamation
Som kund har du alltid minst tre års reklamationsrätt.
Produktgaranti
Mio har – för vissa utvalda produkter – specifika produktgarantier vilka sträcker sig längre fram i tiden än 3 år.
Läs mer om våra fullständiga köpevillkor här: Allmänna köpvillkor